05 Nov

#linkjuice Que es y para que sirve

Información obtenida de diseñowebsevilla.net

What is Link Juice?

Link juice es un término  SEO que se refiere al poder o la equidad pasa a un sitio a través de enlaces de fuentes externos o internos. Este poder se interpreta como un voto de recomendación hacia su sitio y es uno de los factores más importantes para determinar el ranking de búsqueda de su sitio junto con el PageRank, aunque este último tiende a desaparecer.

Hay muchas maneras de crear o ganar enlaces  tales como marcadores sociales, blog de comentarios,prensa , comentando foros, compartiendo documentos, etc. El esfuerzo indirecto se obtiene a partir de la presentación de un excelente contenido en su sitio web que hace que los lectores puedan compartir alrededor de la web de forma natural. La equidad de enlace que pasa a través de estos sitios a su sitio es el link juice, y esto de los enlaces difiere en su autoridad en función de los sitios que enlazan con usted.

Link juice is a colloquial term in the SEO world that refers to the power or equity passed to a site via links from external or internal sources. This power is interpreted as a vote of recommendation toward your site and is one of the most important factors in determining your site’s search ranking (and PageRank).

There are many ways to earn links from the web through direct and indirect efforts. Direct effort refers to link building strategies, such as social bookmarking, blog commenting, guest posting, social media marketing, press release publishing, forum commenting, document sharing and so on. The indirect effort is gained from presenting excellent content on your site that causes readers to share it around the web, linking the pages naturally. The link equity that passes from these sites to your site is the link juice, and this link juice differs in its authority depending on the sites linking to you.

How Does Link Juice Flow?

Suponga que tiene sitios A y B. Si todos los demás factores de clasificación son constantes y el sitio A tiene un enlace, mientras que el sitio B no tiene vínculos. El  sitio A obtendrá una posición más alta en los resultados de búsqueda debido a la de los enlaces que recibe del sitio externo que enlazan con él . ¿Qué pasa si el sitio B también gana un enlace? Esto depende de la cantidad de juice de cada enlace pasa. Mira el siguiente diagrama. El sitio A recibe enlaces desde cuatro sitios, mientras que B recibe enlaces de dos sitios. Todos los sitios asociados reciben de los enlaces de otros sitios también. Dado que A recibe enlaces de más sitios, hay más de los enlaces de ser trasladado a A y en consecuencia es probable que Aesté por encima del B en los resultados de búsqueda.

 Nota: Estos resultados serán suponiendo a A y B tienen una autoridad similar.

Suppose you have sites A and B. If all other ranking factors are constant and site A has one link while site B has no links, site A will rank higher in search results due to the link juice it receives from the external site linking to it. What happens if site B also gains one link? This depends on the amount of juice each link passes. Look at the diagram below. Site A receives links from four sites while B receives links from two sites. All the linking sites receive link juice from other sites too. Since A receives links from more sites, there is more link juice being transferred to A and consequently A is likely to rank higher than B in search results. Note: These results assume the sites linking to A and B have a similar authority.

Diagram to Explain Link Juice Transfer

Diagram to Explain Link Juice Transfer

Another factor to consider is that passing link juice happens in both directions. So, now let us say that the sites linking to site A all also link to other sites too (represented by the grey arrows in the diagram below), whereas the sites linking to site B exclusively link to B. In this case the percentage of link juice that B receives is higher than the percentage of link juice site A receives. This increases site B’s chance at ranking higher than site A.

Diagram to Explain Link Juice Transfer 2

Diagram to Explain Link Juice Transfer 2
Lo que se suele usar para preservar el linkjuice es la etiqueta nofollow  . Este proceso se conoce como PageRank sculpting.  Esto se hizo para manipular juice de enlace de tal manera que se concentra en ciertas páginas de un sitio en lugar de difundir de manera uniforme sobre todas las páginas .Mire el dibujo de abajo para entender más este concepto.

En el primer diagrama , verá que con enlaces dofollow (enlaces que no son nofollow ) la transferencia de jugo de enlace se distribuye por igual a todos los enlaces salientes de una página web . El PageRank sculpting es posible cuando el webmaster añade un atributo nofollow a uno de los enlaces de salida , lo que significaba que el linkjuice de enlace no se transferiría a la página que se enlaza con nofollow sino que se distribuye a los demás enlaces normales o dofollow . Esto se demuestra en dibujo. 

Pues bien todo lo que hemos hablado antes no es cierto del todo, ya no es así . Ahora de los enlaces se pasa de forma normal , no importa si se utiliza un nofollow o no. Se puede ver en el tercer diagrama que el emplazamiento distribuye el linkjuice de enlace a los tres sitios por igual , la diferencia es que el enlace nofollow no lo recibe .  

¿Esto que signfica? Pues básicamente que podremos no ayudar a una web que enlacemos pero esa porción de linkjuice que le corresponde, se pierde.

It used to be the case that the nofollow attribute could be used to preserve the loss of link juice. This process was known as PageRank sculpting. This was done to manipulate link juice such that it concentrates onto certain pages of a site rather than spreading evenly over all the pages. Refer to the diagrams below for a representation of this concept.

In the first diagram, you will see that with dofollow links (links that are not nofollowed) the transfer of link juice is equally distributed to all the outgoing links from a website. PageRank sculpting was possible when a webmaster added a nofollow attribute to one of the outgoing links, which meant that the link juice would not transfer to the page that is nofollowed but would be distributed to the other links. This is demonstrated in the second diagram. This is no longer true. Now link juice is passed the normal way no matter whether you use a nofollow or not. You can see in the third diagram that the site distributes its link juice to all three sites equally, the difference is that the nofollowed link does not receive it.

Normal Link Juice Transfer

Normal Link Juice Transfer
Outdated Link Juice Transfer with Nofollow Tag

Outdated Link Juice Transfer with Nofollow Tag
Current Link Juice Transfer with Nofollow Tag

Current Link Juice Transfer with Nofollow Tag
Dado que este es el caso, usted puede estar preocupado por la  pérdida de linkjuice desde su página de inicio al tener enlaces en el pie de página o la barra lateral . Si el enlace no es necesario , es aconsejable eliminar en lugar de nofollowing ella. 
Un ejemplo de este vínculo es un plugin de Twitter que contiene muchos enlaces salientes .
 Por otro lado, si estos enlaces contienen información importante para el usuario , es mejor mantener el enlace y el dofollow , incluso si usted no es el objetivo de obtener la página vinculada se muestra en SERPs . Ejemplos de este tipo de páginas son las políticas de privacidad o términos y condiciones.
Una buena práctica y de uso común es para detener el flujo linkjuice a los comentarios de spam y enlaces publicados en los blogs con un atributo nofollow . Por el contrario, cuando se trata de enlaces internos de un sitio , es una buena práctica para permitir un flujo natural de jugo de enlace en lugar de controlarla con atributos nofollow . El jugo de enlace obtenido y distribuido dentro de su sitio mantiene sus páginas interiores populares en la web , así como su página de inicio. Esto mejora colectivamente el PageRank de la página principal .

Since this is the case, you may be worried about the dilution or leaking of link juice from your home page to nofollow links on your footer or sidebar. If the link is not necessary it is advisable to remove it rather than nofollowing it. An example of such a link is a Twitter feed plugin which contains many outgoing links. On the other hand, if these links contain important user information it is better to keep the link and the dofollow, even if you are not aiming to get the linked page shown in SERPs. Examples of such pages are privacy policies, or terms and conditions.

A good and commonly used practice is to stop the flow of link juice to spam comments and links posted on blogs with a nofollow attribute. On the contrary, when it comes to internal links on a site, it is a good practice to allow a natural flow of link juice rather than controlling it with nofollow attributes. The link juice obtained and distributed within your site keeps your inner pages popular on the web as well as your home page. This collectively enhances the PageRank of your home page.

El lnik juice que se pasa a su sitio es eficaz cuando se trata de:
  1. Las páginas  tienen contenido relevante para su sitio.
  2. Páginas que tienen un alto PageRank.
  3. Páginas que tienen relativamente pocos enlaces salientes.
  4. Las páginas que contienen contenido de calidad.
  5. Páginas que aparecen alta en SERPs.
  6. Páginas con contenido generado por el usuario.
  7. Páginas que son populares entre las audiencias de medios sociales, es decir, que se mencionan a menudo en los medios de comunicación social.
  8. Páginas que tienen con la palabra clave optimizada para que coincida con sus palabras clave objetivo.
El link juice es ineficaz cuando:
  1. Las páginas te enlazan con un nofollow.
  2. Páginas con contenido irrelevante.
  3. Páginas que tienen una gran cantidad de enlaces, por ejemplo, enlaces de anuncios o enlaces de todo el sitio.
  4. Las páginas que no están indexadas en la búsqueda.
  5. Enlaces de pago.
  6. Enlaces obtenidos en un programa de intercambio de enlaces. Aquí es donde usted se conecta al sitio de otra persona a cambio de un enlace a su sitio, lo que esencialmente anula el impacto.
  7. Enlaces desde igualadas sitios sin contenido.

Link juice passing to your site is effective when it is from:

  1. Pages that have content relevant to your site.
  2. Pages that have a high PageRank.
  3. Pages that have relatively few outbound links.
  4. Pages that contain quality content.
  5. Pages that appear high in SERPs.
  6. Pages that have user-generated content.
  7. Pages that are popular with social media audiences, i.e. they are mentioned often in social media.
  8. Pages that have keyword-optimized anchor text that matches your target keywords.
  9. Link juice passing to your site is ineffective when it is from:
Pages that have nofollowed the link to your site.
  1. Pages with irrelevant content.
  2. Pages that have a lot of links; for example, ad links or site-wide links.
  3. Pages that are not indexed in search.
  4. Paid links.
  5. Links obtained in a link exchange scheme. This is where you link to someone’s site in return for a link to your site, which essentially cancels the impact.
  6. Links from unranked sites with no content.
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